*FORUM
=> Daha kayıt olmadın mı?*FORUM - manevralar
Burdasın: *FORUM => TEKNİK KONULAR => manevralar |
|
editör (Ziyaretçi) |
• MANEVRALAR: ( Trafo merkezlerinde ) Gerilimli bir teçhizatı gerilimsiz duruma getirmek ,gerilimsiz bir teçhizatı gerilim altına almak için yapılan işlemlerin tümüne manevra denir. Manevraları genel olarak iki grupta inceleyebiliriz. 1-Normal işletme manevraları. 2-Arıza hallerinde ve anormal çalışma hallerindeki manevralar. 1-NORMAL İŞLETME MANEVRALARI: Normal işletme manevralarında kendi sistemimizdeki teçhizatımızın her hangi biri veya bir kaçının arızalanması halinde yaptığımız manevralardır. • NORMAL İŞLETME MANEVRALARINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR: 1-Tablocu YDM nin yazdırdığı manevraları sırasına göre yapıp yapmadığı ve her işlemin saatini kaydedip YDM ye bildirmelidir. 2-Her iki tarafından gerilim altına alınabilme durumunda olan teçhizatlarda,önce her iki taraf kesecileri açılır,hatta gerilimin sıfır olduğu görüldükten sonra ayırıcılar açılarak topraklama ayırıcısı karşılıklı kapatılır. 3-Teçhizatın servise alınmasından önce topraklama ayırıcısı açılır. Bara ve hat ayırıcıları kapatıldıktan sonra kesici kapatılmadan önce karşı taraf manevraları sorularak o istasyonda da işlemler tamam ise kesici kapatılır. (Manevra yaparken gerekli müsaade yi YDM veriyor.) 4-Manevralar her hangi bir tereddüte mahal vermeyecek şekilde noksansız yapılmalıdır. 5-İş emniyet görevlisi ile mutabakat sağlanmadan teçhizat gerilim altına alınmamalıdır. 6-Bu manevralar yapılırken açmalarda kesicilerin kontaklarının her üç fazının açık olduğundan emin olmadıkça ayırıcılar üzerinde manevra yapılmamalıdır. 7-Ayırıcılar üzerindeki manevralarda ise açmalarda üç fazında açık olduğunu görmeli,kapamalarda ise kontakların yerine iyice oturduğuna dikkat edilmelidir. 8-Toprak ayırıcıları kapatılırken kontakların iyice oturduğu gözlenmelidir. 9- Manevralarda kartlamalara son derece titizlik gösterilmeli,kartlama yapılmayan manevralar tam yapılmış sayılmazlar. • ARIZA HALLERİ MANEVRALARI: Bir merkezin bir veya birkaç kesici arızası nedeniyle açması halinde yapılan manevralardır. Bu arızalar geldiğinde arızanın geldiği kısım tespit edilir, sesli alarm susturulur. O kısma ait ölçü aletleri ve ışıklı sinyallerle kesicinin açıp açmadığı kontrol edilir. Çalışan röleler tespit edilir. Bu işlemler yapıldıktan sonra Y.D.M. ( Yük dağıtım merkezi ) ile irtibata geçilerek arızanın durumu bildirilir. Arızanın oluş saati kesicinin tekrar kapama yapıp yapmadığı bildirilir. |
Cevapla:
Bütün konular: 7
Bütün postalar: 18
Bütün kullanıcılar: 7
Şu anda Online olan (kayıtlı) kullanıcılar: Hiçkimse